Nowe rondo pełne znaków
Tylko 5 tygodni trwała budowa ronda u zbiegu ulic Warszawskiej, Orlej i Kościelnej. 10.07. br., po wygranym przetargu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego rozpoczęło prace, a ukończone dzieło oddało do użytku 14.08.2000 r. Koszt prac drogowych wyniósł 323 tys. zł. Jednak konieczność przeprowadzenia przebudowy urządzeń telekomunikacyjnych, wykonanie dokumentacji projektowej i wykonawczej, uzyskanie pozwoleń, wykonanie ogrodzenia na terenach kolei powiększyły koszt budowy do 618 tys. zł. Środki na ten cel zabezpieczono w tegorocznym budżecie miasta, ale część z nich (59 tys. zł) zaplanowano w budżecie na lata 1998-99. W wyniku porozumienia Powiatu z Gminą, Powiat wnosi 100 tys. zł. Resztę finansuje Gmina Otwock. Rondo znajduje się na styku dwóch dróg powiatowych i jednej gminnej, leżąc częściowo na terenach kolei. Mieszkańcy zdążyli już zdewastować ogrodzenie oddzielające stację kolei od ronda i ul. Orlej i wydeptać skrót przez tory. Gmina będzie musiała ponieść dodatkowe koszty naprawy ogrodzenia. Na wykonanie przejścia przez tory kolej nie wyraża zgody, a przejście podziemne jest inwestycją zbyt kosztowną i miasta na nie nie stać. Nie niszczmy więc nowych ogrodzeń! Rondo odebrała komisja w składzie: prezydent Otwocka S. Dąbrowski, sekretarz Miasta K. Boczarski, peł. prezydenta ds. Gosp. Komun. i Inwestycji M. Drewnowski, insp. nadzoru Z. Jastrzębski, K. Tomasik z KPP Otwock, J. Bojanowski, Z. Łabudzki i W. Czajkowski z Zarządu Dróg Powiatowych w Otwocku oraz radni miasta Otwocka J. S. Kobus, J. Hajdacki i L. Piasecki. Jest to trzecie rondo wybudowane w ciągu ostatnich paru lat na terenie Otwocka. Czyje imię nosić będzie nowe rondo - czytaj na stronie 8-9. tekst i fot.: E. Chudzicka
|
|