BUDŻET MIASTA OTWOCKA na 2001 r.
DOCHODY |
Planowane dochody w roku 2001 wynoszą 55.838.402 zł. Zgodnie z otrzymanymi decyzjami przyznającymi środki na realizację zadań zleconych zaplanowano je w wysokości:
administracja państwowa – 203.904 zł, prowadzenie aktualnego rejestru wyborców – 6.132 zł, utrzymanie i konserwacja agregatów prądotwórczych – 1.500 zł, obrona cywilna – 600 zł, opieka społeczna – 1.926.000 zł, oświetlenie dróg nie będących w zarządzie gminy – 345.000 zł.
Ponadto w budżecie miasta zaplanowano dotację na realizację zadań własnych gminy przeznaczoną na wypłatę dodatków mieszkaniowych w wysokości 100.000 zł.
Dochody z tytułu subwencji ogólnej i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych zaplanowane zostały zgodnie z decyzją Ministerstwa Finansów Nr ST3-444-64/2000 i wynoszą: udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych – 15.304.026 zł, część oświatowa subwencji ogólnej – 10.743.806 zł, część podstawowa subwencji ogólnej – 365.873 zł, część rekompensująca subwencji ogólnej – 2.139.719 zł.
Dochody z tytułu podatków i opłat pobieranych przez Urzędy Skarbowe, a należnych gminie, zostały oszacowane w wysokości: podatek opłacany w formie karty podatkowej – 900.000 zł, podatek od spadków i darowizn – 250.000 zł, wpływy z opłaty skarbowej – 700.000 zł.
Planowane dochody własne wynoszą:
podatek od czynności cywilnoprawnych – 800.000 zł, udziały w podatku dochodowym od osób prawnych – 450.000 zł, wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości – 313.000 zł, dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych umów o podobnym charakterze – 333.000 zł, wpływy z tytułu przekształceń prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności – 210.000 zł, wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości (sprzedaż majątku) – 9.125.362 zł, opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – 160.000 zł, wpływy z podatku od nieruchomości – 6.100.000 zł, wpływy z podatku rolnego – 20.000 zł, wpływy z podatku leśnego – 13.000 zł, wpływy z podatku od środków transportowych – 630.000 zł, wpływy z opłaty targowej – 720.000 zł, wpływy z opłaty administracyjnej – 50.000 zł, wpływy z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych – 200.000 zł, odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat – 255.000 zł, wpływy z usług w szkołach – 66.680 zł, wpływy z tytułu odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolach – 2.044.960 zł, wpływy z tytułu odpłatności za pobyt dzieci w żłobku – 80.000 zł, wpływy z opłat za usługi opiekuńcze – 48.000 zł, wpływy z tytułu zwrotu zasiłków udzielonych przez OPS w poprzednich latach – 3000 zł, wpływy z tytułu opłat adiacenckich oraz nadwyżki powierzchni gruntów powstałych w wyniku scalenia w Jabłonnie – 10.000 zł, wpływy z ogłoszeń do „Gazety Otwockiej” – 75.000 zł, wpływy z tytułu rozliczeń z Gminą Józefów wspólnie realizowanych inwestycji (oczyszczalni ścieków i Kolektora „Łąkowa – Józefów”) – 1.075.840 zł, pozostałe dochody (mandaty, wpływy za zezwolenia na zarobkowy przewóz osób, prowizja od znaków skarbowych, podatek od posiadania psów) – 69.000 zł.
WYDATKI |
W roku 2001 zaplanowano wydatki w wysokości 55.793.152 zł, na które składają się:
DZIAŁ 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO – 120.000 zł
Rozdział 01095 Pozostała działalność – 120.000 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 120.000 zł: wydatki przeznaczone na odszkodowania za naniesienia, grunty przejęte pod drogi, dopłaty za różnicę powierzchni, w tym ustalone według zasad i trybu jak przy wywłaszczaniu.
DZIAŁ 400 WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ – 1.610.000 zł
Rozdział 40001 Dostarczanie ciepła – 1.600.000 zł: § 2610 Dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego – 1.600.000 zł: dotacja dla Otwockiego Zakładu Energetyki Cieplnej przeznaczona na dofinansowanie kosztów wytwarzania i dostarczenia do odbiorców energii cieplnej.
Rozdział 40002 Dostarczanie wody – 10.000 zł: § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 10.000 zł: projekt wodociągu w ul. Jodłowej.
DZIAŁ 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ – 1.268.800 zł
Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne – 1.268.800 zł: § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 5.000 zł: zakup części zamiennych do wiat przystankowych; § 4270 Zakup usług remontowych – 782.000 zł: równanie i doziarnianie tłuczniem ulic gruntowych (w tym: Świder Zachodni), remont nawierzchni bitumicznych oraz powierzchniowe utrwalanie, konserwacja i wymiana znaków drogowych pionowych, oznakowanie poziome jezdni – malowanie, czyszczenie urządzeń odwadniających ulice, prace koncepcyjne i wykonanie odwodnienia miejscowego jednej z ulic, remont awaryjny chodników i parkingów (bez wymiany na kostkę brukową), remont nawierzchni ulicy Łukasińskiego na odcinku od ul. Portowej do ul. Batorego, remonty parkingów, chodników i ogrodzeń; § 4300 Zakup usług pozostałych – 151.800 zł: wykonanie map do celów projektowych, wypisów z rejestru gruntów, czasowa organizacja ruchu, uzgodnienia – 1.800 zł, założenie ewidencji dróg zgodnie z nowymi rozporządzeniami Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej – 150.000 zł; § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 330.000 zł: dokończenie budowy ul. Tysiąclecia (etap II) – 260.000 zł, progi zwalniające i chodnik na ul. Szkolnej na odcinku od ul. Zygmunta do Letniej (budowa) – 35.000 zł, progi zwalniające na ul. Kościuszki przy Szkole Podstawowej Nr 3 (projekt i budowa) – 35.000 zł.
DZIAŁ 630 TURYSTYKA – 25.000 zł
Rozdział 63003 Zadania w zakresie upowszechniania turystyki – 25.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 25.000 zł: organizacja imprez krajoznawczych przez: PTTK – 12.000 zł, ZHP – 13.000 zł.
DZIAŁ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA – 2.119.000 zł
Rozdział 70001 Zakłady gospodarki mieszkaniowej – 485.000 zł: § 2610 Dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego – 485.000 zł: dotacja dla Zarządu Gospodarki Mieszkaniowej na dofinansowanie remontów zasobów mieszkaniowych znajdujących się w zarządzie ZGM – 485.000 zł.
Rozdział 70004 Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej i komunalnej – 30.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 30.000 zł: opłacenie spraw związanych z wykonaniem eksmisji, opróżnianie samowolnie zajętych lokali mieszkalnych, zlecenia na wykonanie ekspertyz technicznych budynków, opłaty sądowe, opłaty administracyjne, pokrycie kosztów związanych z zakwaterowaniem ewentualnych pogorzelców.
Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami – 137.000 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 100.000 zł: odszkodowania na rzecz osób fizycznych (odszkodowania za drogi z podziału na wniosek właścicieli, ewentualne wywłaszczenia), wyceny nieruchomości; § 4300 Zakup usług pozostałych – 31.000 zł: opłaty za wypisy z ewidencji gruntów – 1.000 złotych, ogłoszenia w prasie – 30.000 zł; § 4520 Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego – 4.000 zł: opłata za użytkowanie wieczyste gruntu przeznaczonego pod składowisko odpadów komunalnych przejętych aktem notarialnym od MPO w Warszawie; § 4610 Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego – 2.000 zł: opłata za druk KW i inne opłaty sądowe.
70095 Pozostała działalność – 1.467.000 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 50.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 50.000 zł: mapy do celów prawnych związane z wyjaśnieniem stanu prawnego nieruchomości, karty inwentaryzacyjne, mapy podziałowe związane z komunalizacją części działek leśnych, zabudowanych budynkami mieszkalnymi, administrowanymi przez ZGM, mapy prawne służące do zasiedzenia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i późniejszej komunalizacji, mapy prawne wyjaśniające rozbieżności między treścią ksiąg wieczystych, a zapisami w ewidencji gruntów, regulacja stanu prawnego ulic (mapy prawne, wypisy z ewidencji gruntów) w trybie art. 73 ustawy z dnia 13.10.1998 r. tzw. ustawy kompetencyjnej w oparciu o wykaz dróg gminnych, opłaty za wypisy z ewidencji gruntów, zakładanie ksiąg wieczystych, ogłoszenia, ekspertyzy, opłaty zaliczek za ustanowienie kuratora przy sprawach zasiedzeniowych. § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 1.367.000 zł: budowa budynku mieszkalno – biurowego przy ul. Sosnowej – 800.000 zł, odsetki od kredytu zaciągniętego na budowę budynku – 567.000 zł.
DZIAŁ 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA – 474.000 zł
Rozdział 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego – 409.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 409.000 zł: miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru po obu stronach Szosy Lubelskiej, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu osiedla „Ługi Wschodnie”, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego pasa terenu położonego po obu stronach PKP wraz z Centrum, zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Jabłonna Wschodnia”, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego: „Kresy Południowe”, „Ługi Północne”, obrębu 114, działki Nr 15 ul. Chłodna, działki nr 64 ul. Zielna, działek 48/1, 48/2 i 48/3 ul. Prądzyńskiego, działek 23 i 58 ul. Sołtana, działek 9 i 18 ul. Chłodna, ul. Legionów i Sokolej, ul. Bagnistej, ul. Zacisznej i Wczasowej, Świder II etap – most, Świder III etap, działki przy ul. Kraszewskiego, terenu ul. Karczewskiej (wniosek Inwestprojekt System), terenu ul. Jacka Soplicy, plan miejscowy drogi dojazdowej do stacji zlewnej od strony ul. Warsztatowej, plan miejscowy układu komunikacyjnego osiedla „Ługi Wysokie”, opinie, oceny do planów, wypisy z rejestru gruntów, wtórniki map, ogłoszenia w prasie.
Rozdział 71014 Opracowania geodezyjne i kartograficzne – 40.000 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 20.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 20.000 zł: wyrysy, mapy do celów prawnych, mapy podziałowe związane z gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości w tym przygotowaniem nieruchomości gruntowych do sprzedaży, wydzierżawienia, ustanowienia trwałego zarządu zgodnie z ustawą o gospodarce gruntami i nieruchomościami, koszty gospodarowania zasobami nieruchomości, koszty dostępu do map numerycznych z dodatkowymi nakładkami – porozumienie ze Starostwem w związku z odnową ewidencji gruntów, ewidencjonowanie nieruchomości.
Rozdział 71095 Pozostała działalność – 25.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 25.000 zł: opłaty notarialne związane z nabywaniem nieruchomości.
DZIAŁ 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA – 8.874.015 zł
Rozdział 75011 Urzędy wojewódzkie – 623.907 zł: § 4010 wynagrodzenia osobowe – zadania zlecone – 142.700 zł; środki własne – 316.600 zł; § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne – zadania zlecone – 12.155 zł; środki własne – 24.133 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – zadania zlecone – 27.689 zł, środki własne – 60.923 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – zadania zlecone – 3.794 zł; środki własne – 8.347 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – zadania zlecone – 13.566 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – zadania zlecone – 4.000 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – środki własne – 10.000 zł.
Rozdział 75022 Rady miast – 497.000 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych (diety) – 420.000 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 28.000 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 10.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 30.000 zł; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 3.000 zł; § 4420 Podróże służbowe zagraniczne – 6.000 zł.
Rozdział 75023 Urzędy miast – 7.318.493 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 50.000 zł: diety członków Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – 10.000 zł, umowy zlecenia – 40.000 zł; § 4010 wynagrodzenia osobowe – 4.550.000 zł; § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne – 379.410 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 901.802 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 130.281 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 330.000 zł: zakup materiałów biurowych, zakup papieru komputerowego, xero, riso, zakup tonera do drukarek, xero, riso, zakup druków i wydawnictw, prenumerata prasy, uzupełniający zakup mebli, zakup maszyn i urządzeń, zakup artykułów BHP i P. poż. zakup artykułów metalowych i elektrycznych, zakup środków czystości, zakup sprzętu nagłaśniającego na potrzeby Urzędu, Rady Miasta, zakup sprzętu łączności (faksy, telefony), zakup oprogramowania do tworzenia i aktualizacji stron internetowych, zakup materiałów do naprawy sprzętu komputerowego. § 4260 Zakup energii – 102.000 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 166.000 zł, konserwacja sprzętu technicznego (komputery, faksy, sprzęt biurowy, radiostacje, centrala telefoniczna), konserwacja sprzętu i instalacji wodno – kanalizacyjnej, sanitarnej i elektrycznej, naprawy środków transportu, remonty i konserwacja budynków A, B i C (remont tarasu). § 4300 Zakup usług pozostałych – 490.000 zł, opłata za przesyłki pocztowe, opłaty za telefony, faksy, okresowe badania pracowników, udrożnienie przewodów wentylacyjnych, usługi komunalne, opłaty RTV, obwieszczenia, ekspertyzy, przeglądy samochodów, szkolenia pracowników, obsługa prawna. § 4410 Podróże służbowe krajowe – 40.000 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – 50.000 zł, opłaty za ubezpieczenie majątku. § 4440 Odpis na fundusz świadczeń socjalnych – 76.000 zł; § 4530 Podatek VAT – 25.000 zł; § 6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych – 28.000 zł, zakup frankownicy i uzupełnienie zakupów sprzętu komputerowego (drukarki).
Rozdział 75095 Pozostała działalność – 434.615 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 8.800 zł, ekwiwalent za pranie umundurowania służbowego strażników Straży Miejskiej. § 4010 wynagrodzenia osobowe – Straż Miejska – 258.000 zł; OSP – 24.600 zł; § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne – Straż Miejska – 18.385 zł, OSP – 1.945 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – Straż Miejska – 49.417 zł, OSP – 4.746 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – Straż Miejska – 6.772 zł, OSP – 650 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – Straż Miejska – 30.000 zł, Rada Osiedla Mlądza – 1.800 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – Straż Miejska – 2.000 zł; § 4430 Składka na Związek Miast Polskich i Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Nadświdrzańskich – 17.000 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – Straż Miejska – 4.500 zł; § 4440 Odpis na fundusz świadczeń socjalnych – 6.000 zł.
DZIAŁ 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA – 6.132 zł
Rozdział 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa – 6.132 zł: § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 6.132 zł: środki na prowadzenie stałego rejestru wyborców (zadania zlecone).
DZIAŁ 752 OBRONA NARODOWA – 1.500 zł
Rozdział 75212 Pozostałe wydatki obronne – 1.500 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 1.500 zł: środki na utrzymanie agregatów prądotwórczych (zadania zlecone).
DZIAŁ 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA – 96.600 zł
Rozdział 75412 Ochotnicze straże pożarne – 83.000 zł: § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 40.200 zł: zakup paliwa, umundurowania, części zamiennych do samochodów, zakup materiałów do prac remontowych, zakup wyposażenia niezbędnego do prowadzenia akcji gaśniczych;§ 4260 Zakup energii – 8.000 zł;§ 4270 Zakup usług remontowych – 22.100 zł: remonty i okresowe przeglądy samochodów, bieżące remonty strażnic; § 4300 Zakup usług pozostałych – 6.000 zł: opłaty za telefony, wywóz nieczystości, szkolenia członków OSP, badania techniczne samochodów;§ 4430 Różne opłaty i składki – 6.700 zł: ubezpieczenie majątku.
Rozdział 75414 Obrona cywilna – 13.600 zł: § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 3.000 zł: zakup radiostacji przenośnej Motorola niezbędnej do treningów oraz podczas akcji ratowniczych, zakup materiałów potrzebnych do konserwacji sprzętu OC oraz narzędzi i urządzeń dla potrzeb ratownictwa ogólnego; § 4270 Zakup usług remontowych – 1.000 zł: remont i konserwacja sprzętu obrony cywilnej znajdującego się w schronach; § 4300 Zakup usług pozostałych – 9.000 zł: opłaty czynszu za schron przy ul. Kmicica – 7.000 zł, szkolenie i ćwiczenia kurierów Urzędu Miasta, oraz kierowników formacji obrony cywilnej z zakładów pracy – 2.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych (zadania zlecone) – 600 zł: utrzymanie i konserwacja sprzętu techniczno – wojskowego oraz szkolenie obronne i Obrony Cywilnej.
DZIAŁ 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO – 101.000 zł
Rozdział 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego – 101.000 zł: § 8070 Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów – 101.000 zł: odsetki od pożyczek zaciągniętych na inwestycje, których budowa została zakończona.
DZIAŁ 758 RÓŻNE ROZLICZENIA – 350.000 zł
Rozdział 75818 Rezerwy ogólne i celowe – 350.000 zł: § 4810 Rezerwy – 350.000 zł: rezerwa ogólna – 150.000 zł, rezerwa celowa (na ochronę zdrowia) – 150.000 zł, rezerwa celowa na poprawę bezpieczeństwa publicznego w mieście – 50.000 zł.
DZIAŁ 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE – 16.864.329 zł
Rozdział 80101 Szkoły podstawowe – 9.442.746 zł: § 2540 Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej szkoły lub innej placówki oświatowo wychowawczej – 223.913 zł: dotacja dla Szkoły Społecznej Nr 56 – 44.783 zł, dotacja dla Szkoły Społecznej Nr 96 – 179.130 zł;§ 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 29.380 zł; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 33.000 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 5.717.946 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 555.562 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 1.125.088 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 151.386 zł; § 4140 Wpłaty na PFRON – 50.000 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 379.850 zł: zakup środków czystości, zakup materiałów biurowych, zakup koksu, węgla i oleju opałowego, zakup materiałów do remontu, zakup nagród dla zwycięzców w konkursach oraz dla najzdolniejszych uczniów; § 4240 Zakup materiałów dydaktycznych i książek – 21.000 zł; § 4260 Zakup energii – 384.110 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 271.306 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 114.980 zł: opłaty za usługi pocztowe, telefoniczne, opłaty za usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, zwrot kosztów badań profilaktycznych, koszty i prowizje bankowe, szkolenia, monitoring, obsługa prawna, dofinansowanie do studiów nauczycieli; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 11.990 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – 12.965 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 360.270 zł.
Rozdział 80104 Oddziały klas „0” w przedszkolach i szkołach podstawowych – 1.702.969 zł: § 2540 Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej szkoły lub innej placówki oświatowo-wychowawczej – 43.489 zł: dotacja dla Niepublicznego Przedszkola Sióstr Benedyktynek Misjonarek – 20.295 złotych, dotacja dla Szkoły Społecznej Nr 96 – 23.194 zł; § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 4.500 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 915.078 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 3.210 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 164.189 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 22.480 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 87.800 zł: zakup środków czystości, zakup materiałów biurowych, zakup koksu, węgla i oleju opałowego, zakup wyposażenia; § 4220 Zakup środków żywności – 237.500 zł; § 4240 Zakup pomocy dydaktycznych i książek – 22.373 zł; § 4260 Zakup energii – 80.650 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 66.620 zł: zakup imprez dla dzieci, usługi telefoniczne, czynsz, monitoring, wywóz nieczystości; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 55.080 zł.
Rozdział 80110 Gimnazja - 4.463.063 zł: § 2540 Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej szkoły lub innej placówki oświatowo wychowawczej – 103.840 złotych: dotacja dla Szkoły Społecznej Nr 96 – 103.840 zł; § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 14.610 zł; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 10.000 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 2.928.616 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 140.635 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 552.358 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 75.687 zł; § 4140 Wpłaty na PFRON – 25.000 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 115.250 zł: zakup środków czystości, zakup materiałów biurowych, zakup koksu, węgla, zakup materiałów do remontu, zakup nagród dla uczniów, zakup materiałów dla metodyków; § 4240 Zakup pomocy dydaktycznych i książek – 25.000 zł; § 4260 Zakup energii – 107.493 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 130.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 52.210 zł: opłaty za usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, zwrot kosztów badań profilaktycznych, koszty i prowizje bankowe, szkolenia, monitoring, obsługa prawna, dofinansowanie do studiów nauczycieli; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 5.000 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – 3.000 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 174.364 zł.
Rozdział 80113 Dowożenie uczniów – 300.000 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 520 zł; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 1.200 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 66.803 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 11.945 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 1.637 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 21.800 zł: zakup środków czystości, zakup paliwa, zakup części zamiennych do autokaru; § 4270 Zakup usług remontowych – 3.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 186.259 zł: przeglądy autokaru, dowóz dzieci niepełnosprawnych, dowóz dzieci do otwockich szkół; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 500 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – 3.200 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 3.136 zł.
Rozdział 80114 Zespoły ekonomiczno – administracyjne szkół – 950.551 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 600 zł; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 1.800 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 645.000 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 47.006 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 118.640 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 15.985 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 33.150 zł: zakup środków czystości, zakup paliwa, zakup części zamiennych do samochodu, zakup środków bhp; § 4260 Zakup energii – 4.380 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 5.100 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 56.300 zł: opłaty za usługi pocztowe, telefoniczne, zwrot kosztów badań profilaktycznych, szkolenia, obsługa prawna; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 6.700 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – 4.090 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 11.800 zł.
Rozdział 80145 Komisje egzaminacyjne – 5.000 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 3.000 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 2.000 zł.
DZIAŁ 851 OCHRONA ZDROWIA – 150.000 zł
Rozdział 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi – 150.000 zł: § 2620 Dotacja przedmiotowa z budżetu dla pozostałych jednostek sektora finansów publicznych – 30.000 zł, dotacja dla Przychodni Leczenia Uzależnień i Współuzależnień; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 10.000 zł; § 4260 Zakup energii – 2.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 108.000 zł.
DZIAŁ 853 OPIEKA SPOŁECZNA – 5.163.600 zł
Rozdział 85305 Żłobek – 744.200 zł: § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 456.800 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenia roczne – 34.500 zł; § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne – 87.800 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 12.000 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 37.847 zł: środki czystości – 15.000 zł, bielizna, pościel – 5.000 zł, materiały biurowe – 3.000 zł, meble – 4.000 zł, zabawki dla dzieci – 5.500 zł, materiały gospodarcze i elektryczne – 3.500 zł, odzież ochronna – 1.847 zł; § 4220 Zakup środków żywności – 33.000 zł; § 4230 Zakup leków i materiałów medycznych – 1.000 zł; § 4260 Zakup energii – 35.000 zł: energia cieplna – 25.000 zł, energia elektryczna – 5.500 zł, woda – 3.500 zł, gaz – 1.000 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 16.300 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 13.700 zł: prowizje bankowe – 1.000 zł, opłaty pocztowe i telefoniczne – 6.000 zł, imprezy dla dzieci – 5.000 zł, usługi komunalne- 1.500 zł, abonament RTV – 200 zł; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 2.300 zł; § 4440 Odpis na fundusz świadczeń socjalnych – 13.953 zł.
Rozdział 85314 Zasiłki i pomoce w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne – 2.030.000 zł: § 3110 Świadczenia społeczne – środki własne – 620.000 zł; § 3110 Świadczenia społeczne – zadania zlecone – 1.207.000 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – zadania zlecone – 113.000 zł; § 4130 Składki na ubezpieczenia zdrowotne – zadania zlecone – 90.000 zł.
Rozdział 85315 Dodatki mieszkaniowe – 560.000 zł: § 3110 Świadczenia społeczne – 550.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 10.000 zł.
Rozdział 85316 Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – 155.000 zł: § 3110 Świadczenia społeczne – zadania zlecone – 155.000 zł.
Rozdział 85319 Ośrodki pomocy społecznej – 986.400 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – środki własne – 2.400 zł; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – środki własne – 16.000 zł;§ 4010 wynagrodzenia osobowe – środki własne – 451.570 zł; zadania zlecone – 235.000 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – środki własne – 32.000 zł; zadania zlecone – 18.500 zł, § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – środki własne – 78.159 zł; zadania zlecone – 44.600 zł, § 4120 Składki na fundusz pracy – środki własne – 10.281 zł; zadania zlecone – 6.000 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – środki własne – 13.400 zł; § 4260 Zakup energii środki własne – 9.500 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – środki własne – 3.500 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – środki własne – 45.990 zł; § 4410 Podróże służbowe krajowe – środki własne – 2.400 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – środki własne – 1.300 zł; § 4440 Odpis na fundusz świadczeń socjalnych – środki własne – 7.900 zł; zadania zlecone – 7.900 zł.
Rozdział 85328 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze – 652.300 zł:
§ 4300 Zakup usług pozostałych – zadania zlecone – 49.000 zł; środki własne – 603.300 zł.
Rozdział 85395 Pozostała działalność – 35.700 złotych: § 3110 Świadczenia społeczne - 35.700 zł: funkcjonowanie jadłodajni.
DZIAŁ 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – 7.131.419 zł:
Rozdział 85401 Świetlice szkolne – 647.362 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 3.070 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 462.908 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 44.674 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 90.755 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 12.435 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 1.000 zł; § 4240 Zakup pomocy dydaktycznych i książek – 1.000 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 1.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 1.920 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 28.600 zł.
Rozdział 85404 Przedszkola (bez klas „0”) – 5.864.054 zł: § 2540 Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej szkoły lub innej placówki oświatowo - wychowawczej – 91.125 zł: dotacja dla Niepublicznego Przedszkola Sióstr Benedyktynek Misjonarek; § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 44.760 zł; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 16.000 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 3.160.600 zł; § 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 349.020 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 628.896 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 86.200 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 156.000 zł: zakup koksu, węgla, zakup środków czystości, materiałów biurowych, zakup materiałów do remontu; § 4220 Zakup środków żywności – 712.000 zł; § 4240 Zakup pomocy dydaktycznych i książek – 42.627 zł; § 4260 Zakup energii – 153.700 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 110.000 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 147.600 zł: imprezy dla dzieci, usługi telefoniczne, kominiarskie, wywóz nieczystości, koszty i prowizje bankowe, szkolenia, monitoring, czynsz; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 9.156 zł; § 4430 Różne opłaty i składki – 7.170 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 149.200 zł.
Rozdział 85405 Przedszkole specjalne – 235.187 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 2.617 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 182.760 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 32.680 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 4.430 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 500 zł; § 4240 Zakup pomocy dydaktycznych i książek – 500 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych – 500 zł; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 300 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 10.900 zł.
Rozdział 85407 Placówki wychowania pozaszkolnego – 20.000 zł: § 2830 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych – 20.000 złotych: dotacja dla Towarzystwa Przyjaciół Dzieci przeznaczona na prowadzenie zajęć opiekuńczych dla dzieci i młodzieży – 20.000 zł.
Rozdział 85412 Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej – 100.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 100.000 zł: akcja „lato – zima”.
Rozdział 85414 Stołówki szkolne – 226.816 zł: § 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 1.800 zł; § 4010 Wynagrodzenia osobowe – 178.656 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 31.940 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 4.370 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 1.000 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 2.880 zł,
§ 4300 Zakup usług pozostałych – 1.170 zł; § 4440 Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 5.000 zł.
Rozdział 85415 Pomoc materialna dla uczniów – 38.000 złotych: § 3240 Stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów – 38.000 zł.
DZIAŁ 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA – 8.624.500 zł
Rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód – 3.110.000 zł: § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 3.110.000 zł: podczyszczanie ścieków dowożonych – 1.850.000 zł, budowa kolektora w ul. Zielnej – 440.000 zł, budowa kolektora w ul. Wojska Polskiego – 710.000 zł, projekt kolektora od ul Wojska Polskiego do ul. Zacisznej – 40.000 zł, wykonanie odejść od kanału w ul. Tysiąclecia w związku z budową tejże ulicy – 55.000 zł, odsetki od pożyczek – 15.000 zł.
Rozdział 90003 Oczyszczanie miasta – 2.586.000 zł: § 2610 Dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego lub gospodarstwa pomocniczego – 26.000 zł: dotacja dla Miejskiego Zakładu Oczyszczania stanowiąca zwrot kosztów administrowania pomieszczeniami będącymi w zarządzie gminy; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 25.000 zł: zakup koszy i wkładów blaszanych do koszy betonowych; § 4300 Zakup usług pozostałych – 2.535.000 zł: letnie czyszczenie ulic i chodników, wywóz śmieci z koszy ulicznych, usuwanie skutków zimy, likwidacja rozlewisk z ulic po opadach deszczu, utrzymanie miasta w należytym porządku i czystości (sprzątanie miasta i parku w związku z festynami i uroczystościami, sprzątanie przez harcerzy, czyszczenie słupów ogłoszeniowych), opieka na bezpańskimi zwierzętami.
Rozdział 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach – 715.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 715.000 zł: pielęgnacja zieleni na terenie miasta i parku miejskiego – 710.000 zł, inwentaryzacja drzew, dokumentacja zdjęciowa, ekspertyzy – 5.000 zł.
Rozdział 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg – 1.448.000 zł: § 4260 Zakup energii – 900.000 zł; § 4270 Zakup usług remontowych – 423.000 zł: konserwacja oświetlenia ulicznego – 373.000 zł, wymiana części zniszczonych skrzynek SON – 50.000 zł; § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 125.000 zł: projekt i modernizacja oświetlenia na ulicach: Mieszka I, Portowej, Rycerskiej, Wawerskiej, Warszawskiej i Świerczewskiego na odcinku od ronda do ul. Grunwaldzkiej - 125.000 zł.
Rozdział 90095 Pozostała działalność – 765.500 zł: § 4260 Zakup energii – 2.500 zł: woda ze zdrojów ulicznych; § 4300 Zakup usług pozostałych – 698.000 zł: prowizja od opłaty targowej – 648.000 zł, pielęgnacja mogił żołnierskich i miejsc pamięci – 50.000 zł; § 6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych – 65.000 zł: zakup wiat przystankowych
DZIAŁ 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO – 2.480.357 zł
Rozdział 92105 Pozostałe zadania w zakresie kultury – 365.850 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 6.800 zł: nagrody dla otwockich twórców i działaczy kultury, umowy zlecenia i umowy o dzieło; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 49.800 zł: zakup materiałów związanych z organizacją miejskich imprez okolicznościowych, rocznicowych i kulturalnych, zakup papieru do druku informatorów, plakatów i zaproszeń informujących o imprezach miejskich, zakup materiałów promocyjnych; § 4300 Zakup usług pozostałych – 297.000 zł: usługi związane z miejską działalnością kulturalną – 261.000 zł, dofinansowanie wydawnictw Towarzystwa Przyjaciół Otwocka z okazji 90-lecia działalności – 8.000 zł, dofinansowanie II Otwockiego Festiwalu Piosenki i Muzyki Przeróżnej – Otwocki Ryjek 2001 – 10.000 zł, dofinansowanie działań społeczno – kulturalnych realizowanych przez Stowarzyszenie Komuna Otwocka – 10.000 zł, dofinansowanie wydania „Rocznika Otwockiego” (Otwockie Towarzystwo Naukowo – Kulturalne) – 2.000 zł, realizacja zadań z zakresu kultury przez Zespół Ognisk Wychowawczych im. Kazimierza Lisieckiego – „Dziadka” Ognisko „Świder”- 6.000 zł; § 4410 Podróże służbowe krajowe – 750 zł; § 4420 Podróże służbowe zagraniczne – 11.500 zł.
Rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby – 61.700 zł: § 2830 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych – 61.700 zł: środki na prowadzenie zajęć związanych z upowszechnianiem kultury przez kluby osiedlowe Otwockiej Spółdzielni Mieszkaniowej – 46.700 zł, dotacja dla „Wspólnoty Nadziei” na prowadzenie świetlicy w zakresie upowszechniania kultury - 15.000 zł.
Rozdział 92113 Centra kultury i sztuki – 991.000 zł: § 2550 Dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury – 841.000 zł: dotacja dla Otwockiego Centrum Kultury przeznaczona na bieżącą działalność – 841.000 zł; § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 150.000 zł: projekt i rozpoczęcie I etapu remontu Teatru im. Jaracza – 150.000 zł.
Rozdział 92116 Biblioteki – 890.000 zł: § 2550 Dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury – 890.000 zł; dotacja dla Miejskiej Biblioteki Publicznej na bieżącą działalność – 890.000 zł.
Rozdział 92195 Pozostała działalność – 171.807 zł:
Koszty wydawania „Gazety Otwockiej” – 171.807 zł: § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 7.720 zł: umowy zlecenia – 6.720 zł, nagrody w konkursach – 1.000 zł; § 4090 honoraria autorskie – 25.300 zł; § 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne – 1.120 zł; § 4120 Składki na fundusz pracy – 160 zł; § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 2.507 zł; § 4300 Zakup usług pozostałych (druk gazety) – 135.000 zł,
DZIAŁ 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT – 332.900 zł
Rozdział 92602 Zadania ratownictwa górskiego i wodnego – 3.000 zł: § 4300 Zakup usług pozostałych – 3.000 zł: realizowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa, ratownictwa wodnego.
Rozdział 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu – 329.900 zł: § 2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 300.000 zł: środki na działalność sportowo – szkoleniową prowadzoną przez Otwocki Klub Sportowy; § 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 5.000 zł: nagrody dla działaczy i organizatorów sportu; § 4300 Zakup usług pozostałych – 24.900 zł: dofinansowanie działalności Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego „12” – 5.000 zł, środki na realizację zadań z zakresu sportu przez TKKF „Apollo” – 5.000 zł, realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu przez:
· Uczniowski Klub Sportowy GEMINI – 5.000 zł,
· Zespół Ognisk Wychowawczych im. Kazimierza Lisieckiego „Dziadka” Ognisko w „Świdrze” – 9.900 zł,
Plan dochodów budżetu miasta wynosi 55.838.402 zł, czego na pokrycie wydatków planuje się przeznaczyć kwotę 53.703.152 zł, a kwotę 2.135.250 zł planuje się przeznaczyć na spłatę pożyczek i kredytów. Natomiast plan wydatków wynosi 55.793.152 zł.
Deficyt budżetowy w kwocie 2.090.000 zł planuje się pokryć z pożyczek zaciągniętych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczonych na:
1. oczyszczalnię ścieków – 1.300.000 zł,
2. kolektor „Łąkowa – Józefów” w ul. Zielnej – 300.000 zł,
3. kolektor „Łąkowa – Józefów” w ul. Wojska Polskiego – 490.000 zł.