ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- WAŻNY PARTNER W REALIZACJI ZADAŃ WŁASNYCH MIASTA OTWOCKA.
Organizacje pozarządowe, działające na terenie naszego Miasta, stanowią
znaczny potencjał społeczny. Tworzone są przez ludzi autentycznie zaangażowanych
w problemy społeczne i zainteresowanych działaniami na rzecz mieszkańców
Otwocka.
Priorytetem Gminy Otwock jest jak najlepsze zaspokajanie zbiorowych potrzeb
wspólnoty, którą tworzą jej mieszkańcy, a aktywna współpraca z organizacjami
pozarządowymi i liderami środowisk lokalnych, jest jednym z elementów
efektywnego kierowania jej rozwojem.
Urząd Miasta Otwocka zabiega o to, aby w jego dokumentach planistycznych
uwzględniane były organizacje pozarządowe, jako podmioty identyfikujące i
definiujące problemy społeczne oraz niewykorzystane szanse rozwoju, a także jako
realizatorzy zadań zawartych w tych dokumentach.
Programy współpracy Gminy Otwock z organizacjami pozarządowymi i podmiotami
wymienionymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
stanowią element polityki społeczno - finansowej Miasta. Programy te realizowane
są w oparciu o zasady: partnerstwa, jawności, pomocniczości, efektywności,
uczciwej konkurencji i suwerenności stron.
U podłoża w/w programów leży przekonanie władz otwockiego samorządu o
korzyściach z nich płynących, co znalazło potwierdzenie w dotychczasowej
współpracy, która pokazała, że organizacje pozarządowe stały się
odpowiedzialnymi i kompetentnymi partnerami Otwocka w realizacji jego zadań,
dotyczących różnych obszarów życia społecznego i sposobów rozwiązywania trudnych
problemów.
Dla Miasta ważne jest, aby organizacje działające na jego terenie, miały
świadomość, że nie są pozostawione samym sobie, lecz mogą liczyć na wsparcie
władz Otwocka, stąd też dokładamy wszelkich starań, aby na przestrzeni lat ta
współpraca była bardziej owocna.
Prezydent Miasta Otwocka oraz Przewodniczący
Rady Miasta Otwocka dziękują organizacjom pozarządowym, działającym na terenie
Gminy Otwock za wszystkie formy aktywności, jakie podejmują, zapraszając do
dalszej współpracy, dotyczącej realizacji zadań na rzecz mieszkańców Otwocka.
PRZEWODNICZĄCY
RADY MIASTA OTWOCKA
Jarosław Tomasz Margielski |
PREZYDENT MIASTA
OTWOCKA
Zbigniew Szczepaniak |
Od 3 listopada 2011 r. - na mocy Zarządzenia Prezydenta Miasta Otwocka Nr
214/2011 - funkcję Koordynatora ds. współpracy Miasta Otwocka z organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie pełni inspektor w Ośrodku
Psychoprofilaktyki Rodzinnej Urzędu Miasta Otwocka -
Izabela Milewska
Urząd Miasta Otwocka
ul. Armii Krajowej 5
tel. 22 779 20 01 wew. 173
e-mail: imilewska@otwock.pl
Do pobrania:
Zarządzenie Prezydenta Miasta Otwocka w sprawie powierzenia funkcji
Koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
|